بررسی عرفان های کاذب




تلاشهای غرب برای جهتدهی به این گرایش جهانی
تأسیس مراکز مطالعاتی برای مطالعه نحوه القاء مفاهیم دینی به جنین در رحم مادر
تلاش برای ارائه مفاهیم معنوی به کودکان (توجه به نقش بازی و اسباببازی)
طراحی برنامههای کودکان، بازیهای رایانهای،
تولید فیلمهای سینمایی معنوی (سینما ماوراء)
تولید رمانها و داستانهای عرفانی و معنوی (هری پاتر)
مهمترین فرقههای جدید معنوی فعّال در ایران
فرقههای سنتی: تبلیغات گسترده آنها: نعمتاللهیه، گنابادیه و قادریه …
سایبابا
اوشو
اکنکار
سرخپوستی
فالون دافا
دالایی لاما
رامالله
پائلو کوئلیو
مشخصههای عرفانهای کاذب
انکار معاد و طرح مسأله تناسخ
مخالفت با ادیان الهی
تبلیغ کثرتگرایی عرفانی
دامن زدن به مسائل جنسی
lکوئلیو:«برای تحقق تشرف، باید با این نیرو آشنا شوی. بقیه چیزها نیروی جنسی ساحران، به استادان بزرگ تعلق دارد و پس از مراسم با آنها آشنا میشوی. پس چطور با آن رو به رو شوم؟ یک فرمول ساده است … فرمول این است در تمام مدت رابطه جنسی، از حواس پنجگانهات استفاده کن. اگر در لحظه اوج لذت جنسی، همه این حواس با هم از راه برسند، برای تشرف پذیرفته میشوی. بریدا، ص۱۹۲، ۱۹۳٫
رقص و سماع
ایجاد مکانهای مقدس اختصاصی
علت تأثیرگذاری عرفانهای کاذب
نقش سیاستبازان در ترویج عرفانهای کاذب

عرفان: «شناخت شهودی و باطنی خدای متعال، اسماء، صفات و افعال او»
علل روی آوری بشر جدید به معنویت و عرفان
۱٫ سرخوردگی بشریت از عقلانیت و علم مدرن
۲٫ اثبات نادرستی فلسفههای معنویتستیز
۳٫ شکست نظامهای معنویتستیز
۴٫ برنامههای نظامی و اطلاعاتی
۵٫ تبلیغات وسیع گروههای معنویتگرا
۶٫ پیروزی انقلاب اسلامی ایران
۷٫ تمایلی فطری و طبیعی در انسان