نویسنده دانیال روحانی
اگه با من كاری داشتيد با اين شماره تماس بگيريد 09378641406
به گزارش گروه فرهنگی رویکرد،تابناك ، تسنيم انتشارات «عماد فردا» با عناوین متعددی از تازه‌ترین آثارش از جمله حزب‌اللهی افراطی به نمایشگاه بیست و هشتم کتاب می‌آید. حزب‌اللهی افراطی» نام یکی از زيباترين کتاب‌های این انتشارات است که علی روحانی آن را نوشته و در این کتاب با نگرشی خاص به جبهه مذهبی حزب‌اللهی نگاه شده و در آن نویسنده در راستای تقویت این جبهه گاهی به نقد هم پرداخته که اثر را خواندنی کرده است. این کتاب نیز از جمله کتاب‌هایی است که در نمایشگاه در دسترس مخاطبان خواهد بود و ۱۳ هزار تومان قیمتی است که پشت جلد آن درج شده است.
دانيال : جوانان دين گريز نشده اند ،‌كار فرهنگی بلد نيستيم
بچه هياتی ها بخوانند : آيت الله بهجت می فرمايد: حسينی بشويد نه هياتی ! زيرا اگر هم هيئتی بشويد ، حسين تان را آنگونه كه خود دوست داريد و باب ميلتان است می سازيد و هر كس با ميل شما مخالف باشد می گوييد با حسين (ع) مخالف است ولی اگر حسينی باشيد هيئت و رفتارتان را بر مبنای حسين (ع) می سازيد ! هيئتی شدن كاری ندارد كافيست ريش بگذاريد و با پيراهن مشكی از اين هيئت به آن هيئت برويد ! حسينی شدن است كه مشكل است .

شبهه بجای...

سوالی از طرف یکی از کاربران سایت :

نوجوانی ۱۸ ساله ام و پارسال شمارو از نزدیک زیارت کردم.
سوالی داشتم و اونم این بود که چرا ما باید از کشور های عربی اینقدر حمایت ((های بیجا)) بکنیم و به قول معروف از دهن مردم خودمون بزنیم و بفرستایم برای عربها؟؟؟ اون هم اعرابی که اینقدر از ایرانیا تنفر دارن!!!
اخیرا اعراب  پس از فاجعه منا به صفحه رسمی امام خامنه ای و رئیس جمهور در اینستاگرام حمله کردند و به ایشان و انقلاب و ایران و ایرانی توهین کردند! بازاری برای فحشا و قاچاق ایرانی در حوزه کشور های خلیج فارسکه کشور های عربی هستنددرست کردند!
بحرین!!! بحرین که به اندازه یکی از کوچکترین استان های ایرانه  کاردار ایران(( آقای بابایی)) رو اخراج کرد و از سفیرش خواست تا خاک ایران رو ترک کنه! این تحقیر کمی نیست. وحالا ما باید از اینها دفاع کنیم؟
ما معتقدیم که باید از مسلمانان مظلوم دفاع کنیم و این رو وظیفه خودمون میدونیم اما به چه قیمتی؟؟؟ به قیمت فرو رفتن هرچه بیشتر مردم خودمون در فقر و فلاکت؟ چرا به جای اینکه بیایم اشتغال زایی کنیم و به فقرا و نیازمندان جهیزیه و ازدواج جوانها و مسائلی از این قبیل در کشور خودمون بپردازیم باید…
البته که حمایت از مظلومین در کشور های دیگه یک تکلیفه اما به اندازش!
بازم بخاطر طولانی شدن عذرخواهم و امیدوارم به این چراها جواب قانع کننده ای بدید.
یا علی

پاسخ :

 

در خصوص این سوالی که فرمودید لازم می دانم شبهات دیگری را هم در اینجا آورده و به آن پاسخ گویم مثلا:

  • آیا بهتر نبود به جای هزینه‌ برای عزاداری و گریاندن، دل یتیمی را شاد می‌نمودیم ، به جای نذری، به زلزله زده‌ها و … کمک می‌کردیم؟

  •  آیا بهتر نبود «به جای» آن که مردم به حج بروند، پولش را برای بی‌خانمان‌ها خانه سازی می‌کردند؟

  • آیا بهتر نبود مردم «به جای» زیارت رفتن، پولش را برای فقرا لباس می‌خریدند؟

  • آیا بهتر نبود مردم «به جای» هزینه برای ساخت ضریح حرم‌ها، برای گرسنگان غذا تهیه می‌کردند؟

  • آیا بهتر نبود مردم «به جای» هزینه جهت ترمیم‌ و بازسازی حرم‌ها (که با بمب‌گذاری ویران شده)، خانه سازی می‌کردند؟

  • آیا بهتر نبود «به جای» آن که نماز را به عربی بخوانیم، فارسی می‌خواندیم؟

  • و …

 

با رعایت قوایین و مقررات یا کارهای خوب دیگر نیازی به برگزاری بزرگداشت عزاداری یا مراسم برای امام حسین (ع) نیست .

البته کمتر اتفاق می‌افتد که بگویند: آیا بهتر نبود هزینه‌ های تشریفاتی ازدواج و مراسمش را صرف زندگی خودمان (فقیران پیش کش) می‌ کردیم؟ به جای سفر به آنتالیا، دست دو جوان را می‌ گرفتیم، به جای لباس‌ های بِرند (که همه یا تولید داخل است یا چین)، یک لباس معمولی می‌ پوشیدیم و به جایش برای چهار نفر دیگر لباس تهیه می‌ کردیم و یا به جای تماشای بازی فوتبال، چند ۹۰ دقیقه مطالعه می‌ کردیم و …  شما هم در بالا از کلمه به جای استفاده نمودید.

 

علت اصلی و ریشه‌ی «به جای»:

«به جای»، ریشه در تکوین و قوانین عالم هستی دارد.

این عالم را خداوند متعال خلق کرده است و قوانینش را نیز او وضع و حاکم کرده است و خداوند و خالق دیگری هم وجود ندارد.

پس، ابلیس یا سایر شیاطین انس و جنّ، نمی‌توانند در مقابل این عالم و هر چه در آن هست، عالم دیگری با قوانینی دیگری بیافرینند نمایند و انسان را به آن دعوت کنند، لذا تنها راه باقیمانده‌ی آنها برای فریب انسان، همان جا به جا سازی است. خدای کاذب، «به جای» خدای حقیقی – محبوب و معشوق دروغین «به جای» محبوب واقعی – دین و مکتب ساختگی «به جای» دین حق – امام باطل و پیشواها و الگوهای دروغین «به جای» امام حق و … .

خداوند متعال می‌ فرماید که ریشه‌ ی همه انحرافات این است که برخی از مردم، «به جای» خدا، چیزهای دیگری را محبوب و معشوق و هدف «ند» قرار می‌ دهند، بعد هر محبتی که باید نسبت به خدای حقیقی داشته باشند را به آن خدای دروغین تعلق می‌ دهند؛ اما مؤمنین هر محبتی را به جای خودش دارند و شدت محبت‌ شان نیز الله جلّ جلاله است:

« وَمِنَ النَّاسِ مَن یَتَّخِذُ مِن دُونِ اللّهِ أَندَادًا یُحِبُّونَهُمْ کَحُبِّ اللّهِ وَالَّذِینَ آمَنُواْ أَشَدُّ حُبًّا لِّلّهِ وَلَوْ یَرَى الَّذِینَ ظَلَمُواْ إِذْ یَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّهَ لِلّهِ جَمِیعًا وَأَنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعَذَابِ » (البقره، ۱۶۵)

ترجمه: و برخى از مردم در برابر خدا همانندهایى [به جای او] برمی گزینند و آنها را چون دوستى خدا دوست می دارند؛ ولى کسانى که ایمان آورده ‏اند، شدت محبتتشان الله (جلّ جلاله) است، کسانى که [با برگزیدن بت ها به خود] ستم نموده ‏اند، اگر مى‏دانستند هنگامى که عذاب را مشاهده کنند تمام نیرو[ها] از آن خداست و خدا سخت‏ کیفر است.

 

چند مثال:

وقتی خدایان، اهداف، محبوب‌ها و معشوق‌های دروغین «به جای» معشوق حقیقی قرار گرفت، چیزی به این عالم هستی اضافه نمی‌شود، هیچ قانونی نیز در تکوین الهی تغییر نمی‌کند و فقط بشر است که «بدل می‌خورد». بدلی «به جای» اصلی.

دنیای مجازی «به جای» دنیای واقعی – توهم و خیال «به جای» تعقل و تفکر – پیروی از نظریه «به جای» پیروی از علم – دوست دختر یا پسر، «به جای» همسر – رابطه نامشروع «به جای» مشروع – سکس به جای عشق – حتی مرد «به جای» زن (Gay) و زن «به جای» مرد (Les.) – فسق و فجور «به جای» تفریح – رفاه زودگذر دنیایی «به جای» سعادت و فلاح همیشگی دنیوی و اخروی – لقمه حرام «به جای» کسب حلال – ربا و معاملات ربوی «به جای» سرمایه‌گذاری، قرض الحسنه، مضاربه و … – حقوق بشر «به جای» حقوق الهی – لیبرال دموکراسی غربی «به جای» حرّیت الهی بشر – لذت نفس حیوانی «به جای» حیات و نشاطِ کمال انسانی – حکومت استکباری «به جای» حکومت عدل – جهانی شدن امریکایی گلوبالیسم (Globalism) به جای «حکومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام) – دزدی «به جای کار» … و خلاصه دنیا و محبت آن، «به جای» آخرت و محبت به آن. لذا فرمود: «حُبُّ الدنیا رَأسُ کلّ خطیئهٍ».

کار شیطان، فقط «بدل زدن»، باطل «به جای» حق است. در هر موضوع، یا هر زمینه، یا هر چیزی.

همچنین هیچ لزومی به «قیاس» یا قرار دادن «این به جای آن» وجود ندارد. شما از یک سو می‌ توانید بگویید: «این فرد گرسنه است، پس من چرا به حسینه کمک کنم، بلکه برای او نان و گوشت می‌خرم» – از سوی دیگر می‌توانید بگویید: «البته عقل، قلب، روح و اعتقادات مردم، به مراتب مهم‌ تر و حیاتی‌ تر از معده‌ ی آنهاست؛ مضاف بر این که با برپایی حسینه‌ ها و مساجد، دین احیا می‌گردد و کمک‌ های مالی به نیازمندان نیز به صورت مستمر و بیشتر صورت می‌ پذیرد

و این که گفته می‌ شود به جای حسینه، مسجد، زیارت و عزاداری به فقرا و گرسنگان و … کمک کنیم، ظاهرش قشنگ است، اما باطنش به خاطر اولاً دور کردن مردم از تفکرات و گرایشات اعتقادی و سرمایه‌ های معنوی و ارتباط با اهل عصمت و اولیاء الله است و ثانیاً به خاطر مادی کردن فکر و قلب مردم است. و گرنه فرد مؤمن از هیچ کدام باز نمی‌ ماند. هم به نیازمند کمک می‌کند، هم به مسجد و هیئت و هم زیارت می‌ رود و همه نیز خیر و ثواب است .

 

اما این که ثواب (پاداش) کدام بیشتر است؟

باید دقت کنیم که برای خدا چرتکه نیاندازیم، محاسبه حق‌ تعالی عددی، ریالی، کیلویی و متری نیست و بسیار دقیق و عادلانه است و به قول معصوم علیه‌السلام: «خداوند متعال راجع به بهشت‌ اش گول نمی‌ خورد». لذا نزد خداوند متعال آن عملی [از واجب یا مستحب]، نیکوتر و مأجورتر است که با اخلاص بیشتری انجام پذیرد. خواه کمک به مستمند باشد و خواه زیارت یا عزاداری یا کمک به ساخت مسجد و مدرسه و بیمارستان.

ضربه شمشیر امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام، به خاطر شدت اخلاصش وزین‌ تر و والاتر از عبادات انسان‌ ها و ملائک گردید و نه به خاطر طول شمشیر و یا شدت ضربه.

از این رو خداوند متعال در کلام وحی تصریح می‌نماید که از این قربانی‌های شما، گوشت و خونش به من نمی‌رسد، بلکه اخلاص و تقوای شما ملاک محاسبه است:

قابل ذکرست که همه ساله، به غیر از هجمه مستمر شبهات در اعتقادات و علایق دینی مردم، نزدیک به محرم که می‌شود، هجمه‌ی مضاعفی علیه مراسم عزاداریبه راه می‌افتد؛ و البته تردیدی نیست که دل آنها نه برای یتیم سوخته و نه برای گرسنگان و …، بلکه فقط از بُغض امام حسین علیه السلام و نگرانی از حیات، استمرار و پویایی این خط در فکر و قلب مردمان است.به عنوان مثال: اگر حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام فرمود که برای احیای “امر به معروف و نهی از منکر” قیام کرده است، و گفته شود که معروف «توسعه» و منکر نیز «فقر» است، یک تحریف آشکار و بسیار خطرناک است. تغییر نگاه به نهضت عاشورا، با عینک “جهان بینی مادی” می‌باشد.

*- از آنها بپرسید: حال شما که اصلاً با خود امام حسین علیه‌السلام نیز کاری ندارید، چه رسد به عزاداری و هیئت، تا کنون دل چند یتیم شاد کرده‌اید، به ساخت و ساز چند مدرسه یا بازسازی خانه‌های ویران کمک کرده‌اید؟

*- بپرسید: آیا تا به حال شده که به خود بگویید: هزینه‌ی جشن تولدها، عقد و عروسی‌ها، میهمانی‌ها، لوازم آرایش و لباس‌های آن چنانی، خودروی لوکس و سفرهای داخلی و خارجی، کافی‌شاپ‌ها، والنتاین‌ها و خوشگذرانی‌های حلال و حرام من و …، وقف بچه یتیم‌ها و گرفتاران، حتی ابتدا در میان خویشاوندان و همسایگان؟

راستی چرا فقط هزینه عزاداری ها که کوچکترین باری بر شانه دولت ندارد و نذورات و هدایای افراد خیّر است این قدر برایش نقشه می کشیم که چنین کنیم و چنان کنیم؟

چرا این همه هزینه در این فوتبال سخیف و بی ارزش وجدان ما را برای اعتراض قلقلک نمی دهد . اگر صدای نوحه و یادآوری مصایب کربلا برای زندگی مرفه و بی فلسفه ما آهنگی ناخوشاینداست بهتر است فکری به حال ناپاکی خودمان کنیم،

*- بفرمایید: آنهایی که هزینه‌ی برای ساخت و بازسازی حرم‌ها – برگزاری هر چه باشکوه‌تر مجالس عزاداری در مساجد و هیئت‌ها و … را پرداخت می‌کنند، اغلب نه تنها سرمایه‌دار نیستند، بلکه اتفاقاً از اقشار متوسط به پایین می‌باشند و جالب آن که کمک به یتیمان و بی‌بضاعت‌ها نیز بیشتر از طریق همین قشر صورت می‌پذیرد. و البته ثروتمندان و متمولین انسان، مسلمان و شیعه نیز کم نیستند و به وظایف خود عمل کنند. الحمدلله.

شبهه

مهم :

اسلامی که مسلمانان و به ویژه اهل ولایت معتقد و عامل به آن هستند، در مباحث اقتصادی نیز نظامی کامل و فرامینی جامع دارد. خمس – انواع زکات، چون زکات فطره، زکات مال و حتی زکات علم – صدقه و انفاق دارد. حق یتیم، حق فقیر، حق پژوهشگر و جویای علم، حق همسایه، حق مستضعف، حتی حق در راه مانده “وابن السبیل” و …، در آن لحاظ شده است و مردم مسلمان نیز به حد توان و بضاعت خود به این فرامین عمل می‌کنند. پس لزومی ندارد که “به جای” این کار حسنه، آن کار حسنه گذاشته شود و یکی حذف شود. این یک حقه‌ای است تا هیچ کدام انجام نگیرد. اگر دقت فرمایید تمامی ( به جاهایی ) که می گویند و شما گفته اید ، وجهه اقتصادی و مادیدارد . سیرکردن شکم ها ، ساختن بناها و… به جای بیداری عقول و بصیرت ها و جهت دادن درست به عواطف و دوست داشتن ها و نفرت های حیات بخش و کمال زا .

 

نکته‌

 گمان ننمایید که این پیام‌ های وایبری و انشاهای وبلاگی را یک سری انسان‌ های فرهیخته و فهمیده و روشنفکر صادر می‌ نمایند، بلکه شایعات را دشمنان می‌ سازند – عمله‌ ی آماتور ظلمه (نه حرفه‌ ای) و نوکران بی‌جیر و مواجب پخش می‌ کنند و عوام نیز می‌ خرند، حتی به قیمت دین، دنیا و آخرت خود. شاید بتوان گفت: تنها کالایی که در دنیا هیچ گاه دچار کمبود و یا تورم نمی‌ شود و همیشه در بازارها فراوان است و مشتری هم دارد، همان “حرف مُفت” است که فقط جهت اغوای اذهان عمومی عرضه می‌ شود، چنان چه خداوند متعال خود فرمود:

«وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْتَرِی لَهْوَ الْحَدِیثِ لِیُضِلَّ عَن سَبِیلِ اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَیَتَّخِذَهَا هُزُوًا أُولَئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ مُّهِینٌ» (لقمان، ۶)

ترجمه: و برخى از مردم کسانی ‏اند که سخن بیهوده (حرف مفت) را می خرند تا [مردم را] بى‏هیچ دانشى از راه خدا گمراه کنند و آیات الهى را به ریشخند گیرند براى آنان عذابى خوار کننده خواهد بود.

اگر دقت کنید ، به هر حرکتی که شعائرالله باشد و یا ظهور و بروز شناخت ها و گرایشات اذهان عمومی باشد حمله ور می شوند ، به حج ، به ماه مبارک رمضان ، به زیارت ، به مراسم عزاداری به ویژه در محرم و صفر ، به تظاهرات های قدس و ۲۲ بهمن ، انتخابات و ….. چرا ؟ چون احیای این شعایر ، یکسال تلاش گسترده آنها در ضد تبلیغ ها را خنثی می کند ، میلیون ها پیام وایبری یکجا خنثی می شود .

 

یا می گویند چرا ایران حج را تحریم نمی‌ کند، چرا با وجود حاکمیت آل سعود و وهابیون، ما به حج می‌ رویم و پولمان را به دشمنان اسلام می‌ دهیم؟ چرا باید پولمان را به کسانی بدهیم که شیعیان مظلوم یمن و بحرین را می‌ کشند؟

پاسخ به این سؤال بسیار واضح است. حج مثل نماز و روزه، یکی از ۱۰رکن و فروع دین اسلام است و همه مسلمانان درصورت داشتن استطاعت باید آن را انجام دهند. حج، یکی از مهم‌ ترین نشانه‌ های اتحاد مسلمانان با یکدیگر است و هرساله فقط در موسم حج مسلمانان از سراسر دنیا کنار یکدیگر قرار می‌ گیرند.دیدن این اتحاد و هماهنگی، وحدت و برادری بین مسلمانان برای دشمنان سخت و آزاردهنده است. علاوه بر این، وهابیون، شیعیان را رافضی و مشرک می‌ دانند و درباره شیعیان سخنان و تعاریف ناصحیحی به پیروانشان می‌ گویند. فرصت حج بهترین دفاع عملی در برابر این سخنان است که ما نباید آن را از خودمان بگیریم؛ همانطور که امامان معصوم‌ ما از فرصت حج برای گسترش معارف دینی و عقایدشان استفاده می‌کردند و با اینکه تقریبا همگی در دوران حکام طاغوت زندگی می‌کردند، هیچکدام حج را تعطیل نکردند.

علاوه بر همه اینها، چون حج یکی از واجبات الهی است، تحریم کردن حج و صدور اجازه نرفتن به حج، به‌عهده حاکم شرع، مراجع و عالمان دین است که بنابر شرایط می‌توانند چنین حکمی بدهند. علاوه‌بر این در روایات اسلامی یکی از فواید مهم فریضه حج، رفع گرفتاری و فقر از جامعه و همچنین توانگری افراد معرفی شده است مانند این روایت از امام صادق علیه‌السلام که می‌فرمایند: «ندیده‌ام که چیزی همانند مداومت بر زیارت این خانه چنان سریع توانگری بیاورد و فقر بزداید» (امالی طوسی) هرساله هزاران نفر از فقرای مکه و شهرهای اطراف، به‌واسطه این مراسم تا چندین وقت سیر می‌شوند، قسمتی از گوشت قربانی‌ها نیز هرسال منجمد و بسته‌بندی می‌شود و به کشورهای فقیر آفریقایی ارسال می‌شود، این کمک به فقرا و نیازمندان یکی از عوامل گسترش خیر و نیکی بین مردم است.

 

حضرت محمد (ص) به شخص ثروتمندی که موفق به حضور در مراسم حج نشده بود فرمود:

به کوه ابوقبیس بنگر اگر به اندازه این کوه طلای سرخ داشته باشی و آن را در راه خدا انفاق کنی هرگز به پاداش حج‏ گزاران، دست نخواهی‏ یافت.

در خصوص این شبهه که با رعایت قوایین و مقررات یا کارهای خوب و فضایل اخلاقی دیگر نیازی به برگزاری بزرگداشت عزاداری یا مراسم برای امام حسین (ع) نیست . کمی فکر کنید . بنظرتان امام باقر یا امام صادق (ع) کارهای خوب و فضایل اخلاقی را رعیت می کردند ؟ مسلما پاسخ مثبت است پس چرا با اینحال دست از برگزاری بزرگداشت برای امام حسین (ع) نمی کشیدند ! مواظب این انحرافات باشید .

 

تصور می نمایم تا اینجا به کلیت و مبانی اصلی سوال حضرتعالی پاسخ گفتم ولی بعضی مواردی را که فرمودید قابل تامل است .اینکه گفتید چرا ما باید از کشور های عربی اینقدر حمایت ((های بیجا)) بکنیم پاسخ اینست که ما از مظلوم حمایت می کنیم و برایمان فرقی ندارد که (دولت) کشور باشد یا ملت . همانطور که به منطقه بسنی و هرزگوین در قلب اروپا در دهه ۷۰ نیرو فرستادیم و از قتل عام آنها توسط صرب ها جلوگیری نمودیم و به همان علت هم به مردم گرفتار زلزله و سیل نیوئورائند آمریکا مواد غذایی ارسال کردیم و دقیقا در سال ۱۳۶۰ در اوج درگیری کشور خودمان در جبهه جنوبی با عراق به لبنان هم نیرو فرستادیم تا از مردم مظلوم آنجا در برابر اسرائیل دفاع کنیم .

این ضرب المثل اسرائیلی است که می گوید چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است . اتفاقا برعکس طبق روایات اول همسایه بعد خودمان ( الجار ثم الدار) به همین دلیل حضرت فاطمه زهرا(س) در بستر شهادت برای همسایه هایش دعا می کرد همان همسایه هایی که در قضیه حمله به خانه ایشان سکوت اختیار کردند و سنی بودند . قرآن به صراحت می گوید از مظلوم دفاع کنید نمی گوید اگر سنی بود بی خیالش شوید یا اگر دین دیگری داشت بی اعتنا باشید . ضمنا همه اعراب از ایرانیان تنفر ندارند کافی است در پیادره روی عظیم اربعین شرکت فرمایید تا حس اعراب را نسبت به ایرانیان بفهمید ، البته اگر منظورتان از اعراب وهابیت است درست است . ضمنا این نگاه ناسیونالیستی و نژاد پرستانه شما خطرناک است . اسلام مرزها را درنوردیده است . این خط کشی های جغرافیایی کذایی زیاد برای دین معنایی ندارد. ضمنا باور کنید شعار شبهای عملیات مان در جبهه ایران مرز پرگهر نبود بلکه حسین حسین کربلا بود . کسی برای خاک و وطن نرفت به جنگ کافی است به وصیتنامه شهدا نگاه بیندازید خوب متوجه می شوید که همه آنها گفتند برای این رفتیم جنگ که حرف ولی خدا( امام خمینی ) روی زمین نماند .

ای ایران پرستها اگر به کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری نظری بیفکنید متوجه می شوید که :
– اسلام، تشتت افکار و عقاید مذهبی را از ایران گرفت و وحدت عقیده که موبدان آن زمان موفق به این کار نشده بودند را به ایران بخشید. تا آن زمان تنها رابط میان اقوام مختلف ایرانی، زور وقدرت حکومت بود، اما با آمدن اسلام، فکر واحد وآرمان واحد جایگزین آن شد و در پرتو گرایش به اسلام در همان وقت که کشورهای مسیحی در تاریکی قرون وسطی فرو رفته بود، همدوش با سایر ملل، مشعلدار تمدن اسلامی شد.

-اسلام حصار مذهبی و سیاسی را که مانع بروز استعداد ایرانیانوحتی استفاده آنان از محصول اندیشه سایر مللبود، درهم شکست و ایرانی از این فرصت استفاده کرد، استعداد خویش را عملا ثابت نمود و پیشوای غیر ایرانی شد.
–  با ورود علوم وفرهنگ های مختلف همچون یونانی، هندی و مصری به سرزمین های اسلامی از جمله ایران ، ماده ساختن یک بنای فرهنگی عظیم اسلامی را فراهم کردند و زمینه شکفتن استعدادهایی نظیر بوعلی، فارابی و ابوریحان و صدها عالم وریاضیدان، مورخ، ادیب و فیلسوف فراهم آمد.
– عامل دیگر، برداشتن منع تحصیلی از توده مردم بود که اسلام، به ایرانیان اعطاء کرد. این عامل سبب شد که ایرانیان مقام شایسته خود را در پیشوایی سایر ملل وشرکت در بنای عظیم تمدن جهانی اسلام، احراز کنند. ونشان دهند که عقب افتادن ایران در برخی دوره ها، از نقص استعدادش نبود، بلکه به واسطه گرفتاری در زنجیر ر‍ژیم موبدی بوده است.
–  اسلام، از نظر قدرتهای سیاسی و مذهبی حاکم بر ایران، یک تهاجم بود، در حالی که از نظر توده مردم یک انقلاب بود. اسلام، جهانبینی ایرانی را دگرگون ساخت، خرافات را دور ریخت، هدف و برنامه و ایدئولوژی جدیدی عرضه نمود وتشکیلات اجتماعی را زیر و رو کرد. خون تازه در رگها به جریان انداخت و روح طغیان در برابر زورگویان، میان ایرانیان به وجود آورد.
– اسلام، قدرتهای اهریمنی را سرکوب کرد، زنجیرها را از دست وپای قریب به صدو چهل میلیون نفر باز کرد وبه توده محروم حریّت داد.
– اسلام، همواره در خدمت مظلومین ومستضعفین بوده است. اسلام از ایران، ثنویت و آتش و آفتاب پرستی را گرفت و توحید و خداپرستی را به آن بخشید. اسلام اندیشه خدای شاخدار وبالدار و ریش و سبیل دار و… را به اندیشه خدای قیوم و متعالی از توصیف و… تبدیل کرد.
– اسلام عبادت در مقابل آفتاب یا آتش و زمزه های بیهوده را از بین برده، عبادتی در نهایت معقولیت ودر اوج معنویت وکمال لطافت اندیشه، جایگزین کرد.
– اسلام برخلاف مسیحیت و مانویت و مزدکی، اصل جدایی سعادت روح وبدن، و تضاد دین وآخرت و فلسفه هایی مبنی بر ریاضت و پلیدی تناسل را منسوخ ساخت و ضمن توصیه تزکیه نفس بهره گیری از نعمت های پاکیزه زمین را سفارش کرد.
– اسلام، اجتماع طبقاتی را که بر دو رکن خون و مالکیت استوار بوده با همه قوانین آن درهم ریخت واجتماعی مبنی بر فضیلت، علم، سعی وعمل و تقوا بنا کرد.
– اسلام به زن شخصیت حقوقی داد، حرمسرا داری ، عاریه دادن زن ، ازدواج نیابتی ،ازدواج با محارم و ولایت شوهر بر زن را منسوخ ساخت.
– اسلام حتی به آیین زرتشتی هم خدمت کرد وموجب بوجود آمدن اصلاحات عمیقی در آن شد .

روز قیامت نمی گویند ایرانی ها بروند بهشت بلکه می گویند شیعیان علی(ع) بروند بهشت حال می خواهد شیخ زکزاکی در نیجریه باشد یا شیخ النمر در عربستان یا شیخ سلمان در بحرین . شرف دارد یک تار موی این عزیزان بر صدها ایرانی نمای نادان که حماسه ۹ دی را محکوم می کنند و خواستار رفع حصر سران فتنه هستند ….. چه می کشد رهبری از این نادان ها … بگذریم در کتاب حزب اللهی افراطی که نوشته ام و چاپ شد پاسخ این جماعت ابله را دادم.

اینکه گفتید (به قول معروف از دهن مردم خودمون بزنیم و بفرستیم برای عربها؟؟؟) بودجه کشور تقسیم بندی شده است و هر جایی در محل خودش خرج می شود . کی گفته از دهن مردم خودمان زده ایم و به عرب ها داده ایم ؟ این بودجه ای که به قول شما دارد خر ج اعراب می شود یکی از ردیف بودجه های دفاعی کشورمان است که اینگونه خرج می شود مگر عیبی دارد ؟ بجای اینکه چندتا زیردریایی بخریم با سیاسیتی خاص می آییم همان هزینه خرج گردان های عزالدین قسام و حزب الله می کنیم که بازخوردش بسیار بیشتر است .

ضمنا توهین اعراب در فضای مجاری دلیلی بر آن نیست که ما از وظیفه دینی و انسانی خود دست برداریم . شما چرا توهین چند نفر عرب را به پای کل اعراب می نویسید . دوباره تقاضا دارم یکبار در پیاده روی اربعین شرکت کنید تا ببینید که امام خامنه ای چقدر در بین کشورهای عربی محبوبیت دارند در حالی که به قول سید حسن نصرالله در ایران به شدت مظلوم هستند .

در رابطه با توهین بحرین که به آن اشاره کردید . لطفا پاسخ دهید که ما کی از دولت بحرین حمایت کردیم اتفاقا برعکس ما از ملت بحرینی حمایت می کنیم که با همان دولت خودش(آل خلیفه وهابی سلفی ) در جنگ است . بحث اخراج را هم بروید از آ آقایی بپرسید که گفت من عزت را به پاسپورت ایرانی برمی گردانم . وقتی چهار معلم ایرانی در همین کشور عرب دستگیر شدند انگا نه انگار وقتی سازمان ملل برای سفیر ایران ویزا صادر نکرد انگار نه انگار .

در خصوص این سوالتان ( ما معتقدیم که باید از مسلمانان مظلوم دفاع کنیم و این رو وظیفه خودمون میدونیم اما به چه قیمتی؟؟؟ به قیمت فرو رفتن هرچه بیشتر مردم خودمون در فقر و فلاکت؟ چرا به جای اینکه بیایم اشتغال زایی کنیم و به فقرا و نیازمندان جهیزیه و ازدواج جوانها و مسائلی از این قبیل در کشور خودمون بپردازیم باید…) اتفاقا به هر قیمتی . درفرازی از زیارت نامه حضرت عباس (ع) نگاه کنید السلام علی العباس بن امیرالمومنین المواسی . بروید در معنای المواسی تامل نمایید . مواسات با جان، بالاترین و باارزش‌‌ترین نوع مواسات(ایثار و فداکاری) است و فراتر از مواسات و کمک مالی، زبانی، قلمی و قلبی است. این سطح از ایمان و وفاداری در حضرت ابوالفضل (ع)، بی‌نظیر و نمونه است.  براستی الگوی ما کیست ؟

اینکه فرمودید( البته که حمایت از مظلومین در کشور های دیگه یک تکلیفه اما به اندازش! ) می دانید اندازه اش چقدر است ؟ امام صادق (ع) فرمود : آخرین قطره خون . لذا با این حساب کمک مالی به آنها که جای خود دارد.

4 دیدگاه

  1. استاد سلام.برای درس انقلاب گفتین یک شبهه رو بنویسیم.
    همین شبهه درسته بنویسیم؟
    باید تمام این نوشته بشه؟؟!!

    0

  2. علی گفت:

    سلام
    پست جالبی بود.
    خدا خیرتون بده

    1+

  3. شیعه علی گفت:

    عالی بود لطفا از ثواب گریه برای امام حسین وفلسفه پیراهن مشکی عزا هم مطلب بذارید

    5+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code