نویسنده دانیال روحانی
اگه با من كاری داشتيد با اين شماره تماس بگيريد 09378641406
به گزارش گروه فرهنگی رویکرد،تابناك ، تسنيم انتشارات «عماد فردا» با عناوین متعددی از تازه‌ترین آثارش از جمله حزب‌اللهی افراطی به نمایشگاه بیست و هشتم کتاب می‌آید. حزب‌اللهی افراطی» نام یکی از زيباترين کتاب‌های این انتشارات است که علی روحانی آن را نوشته و در این کتاب با نگرشی خاص به جبهه مذهبی حزب‌اللهی نگاه شده و در آن نویسنده در راستای تقویت این جبهه گاهی به نقد هم پرداخته که اثر را خواندنی کرده است. این کتاب نیز از جمله کتاب‌هایی است که در نمایشگاه در دسترس مخاطبان خواهد بود و ۱۳ هزار تومان قیمتی است که پشت جلد آن درج شده است.
دانيال : جوانان دين گريز نشده اند ،‌كار فرهنگی بلد نيستيم
بچه هياتی ها بخوانند : آيت الله بهجت می فرمايد: حسينی بشويد نه هياتی ! زيرا اگر هم هيئتی بشويد ، حسين تان را آنگونه كه خود دوست داريد و باب ميلتان است می سازيد و هر كس با ميل شما مخالف باشد می گوييد با حسين (ع) مخالف است ولی اگر حسينی باشيد هيئت و رفتارتان را بر مبنای حسين (ع) می سازيد ! هيئتی شدن كاری ندارد كافيست ريش بگذاريد و با پيراهن مشكی از اين هيئت به آن هيئت برويد ! حسينی شدن است كه مشكل است .

قسمتی از کتاب : این مسئله خیلی جدی است نوشته دکتر علی روحانی

 

 

علل ابتلاء

 استمناء معلول زمینه هایی است که توسط خود شخص یا دیگران (جامعه ) انجام می گیرد و ارتکاب این عمل زشت بستگی به این زمینه ها دارد. عوامل تحریک به استمنا یا بیرونی هستند یا درونی.

 

اول – عوامل بیرونی

این محرک ها تقسیم می‌شود به عوامل کاملا خارجی، یا عوامل خارج از روح یا جسم که به شرح زیر است :

تغذيه1
تغذيه

 

۱- تغذیه

یکی از نیازهای اصلی بدن، تغذیه است و در قرآن و کلام وحی به تغذیه توجه خاصی شده است؛ خداوند در قرآن به انسان دستور داده که به دقت به طعام خود بنگرد . برای نمونه، چهار بار «فلینظر» آمده است که دو بار آن به کیفیت غذا (عبس/۲۴؛ کهف/۱۹) و یک بار آن به خلقت (طارق/۵) و چهارمی به اعمال (حج/۱۵) اشاره دارد؛ یعنی بین خلقت بشر و خوردن غذا و اعمال او رابطه مستقیمی است.

مجموعه بهره مندیهای جسمی و روانی متناسب و به اندازه انسان از نظام طبیعت که منجر به تندرستی و حفظ صحه می شود را تغذیه می نامند . در آیات متعددی از قرآن در خصـوص اسـتفاده از مواد غذایی سالم تاکید شده است :” یسئا لونک ماذا احلَّ لهـم قُل اُحلَّ لکم الطیبات ” ای پیامبر از تو میپرسند که چه بر آنها حلال است؟ بگو چیزهای پاکیزه بـر شـما حـلال اسـت . طیب نقطه مقابل خبیث است، یعنـی کـالای مصـرفی بایـد از اشیای نجس و یا آلوده، پـاک باشـد . پـس مقصـود از غذای پاک، غذایی است که از مواد پـاک و بـه دور از هرگونـه آلودگی جسمانی ، فکری و روانی ، زیست محیطی ،صنعتی ، مصنوعی ، هورمونی ، افزودنی و کود شیمیایی ، رنگ های به اصطلاح خوراکی ، آنتی بیوتیکی و الکلی تهیه شده باشد بگونه ای که علاوه بـر رفـع گرسـنگی، سلامتی انسان را تأمین کند و عوارضی نداشته باشد .

وقتی غذای بد می خوریم به سه عامل ضربه می زنیم : ۱٫ به جسم مان ۲٫ به روح مان     ۳٫ به اندیشه مان

آیا می دانید دو نوع تغذیه داریم ؟ به عقیده استادی فرزانه در واقع تمام آنچه به ما می رسد تغذیه است . انسان دو نوع تغذیه دارد : یک تغذیه مادی که شکم آن ، معده است و یک تغذیه معنوی که شکم آن مغز است علاوه بر تغذیه مادی ، تغذیه معنوی نیز بسیار مهم است که انسان باید دقت کند به چه می اندیشد ، چه افکار و خطوراتی دارد ، از چه عقاید و بینشی بهره مند است که در همین بخش در قسمت عوامل درونی به آن اشاره می گردد. همانطور که انسان به سه یا دو وعده غذای مادی بنام صبحانه ، ناهار و شام در یک شبانه روز برای تامین انرژی نیاز دارد ، به غذای معنوی بنام نمازهای پنجگانه هم در شبانه روز نیازمند است که اگر می خواهد به مقام محمود برسد، نماز شب هم به آن اضافه می گردد. در نتیجه تناسب غذای معنوی به مادی دو برابر بیشتر است در اینصورت تعادل جسم و روان حفظ می گردد

 

تغذیه مادی : یعنی تمام ورودی های حواس پنجگانه شامل :

 

الف) تغذیه چشایی

مجموعه بهره مندی های انسان از آنچه که می نوشد و می بلعد را غذای خوراکی یا چشایی می نامند. غذای پاک یا ناپاکی که از طریق دهان وارد می شود روی انسان بیشترین تاثیر را می گذارد و کار را به جایی می رساند که حتی فرد می آید و روی امام زمانش شمشیر می کشد همچنان که روز عاشورا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رو به لشگر یزیدیان کرد و فرمود شما به این دلیل که مال حرام خورده اید به روی امام تان شمشیر می کشید . حال بسیاری از غذاها با توجه به موضوع کتاب ما هم از نظر فیزیولوژی و ترکیبات آن و فرمول های غذایی و هم از جنبه اثرات وضعی بیشترین تاثیر را روی تحریک فرد جهت خودارضایی و ازدیاد شهوت می گذارد بطور مثال خوردن مرغ پرورشی و تخم مرغ ماشینی موجب افزایش موهای زائد مخصوصا در دختران و تولید کیست تخمدان در آنها، تغییرات هورمونی ، بلوغ زودرس ، استرس ، غلبه سودا، افسردگی ،عصبی شدن و تیک ها و مشکلات عصبی ، تیرگی پوست ، ناراحتی های گوارشی، درد مفاصل ، آرتروز ، مشکلات کبدی ،از بین رفتن آهن بدن، غلظت خون و سرطان می گردد. این مورد درغذاهای فریزری و مانده ، فست فودی ، صنعتی ، کنسروجات ، محصولات حاوی نگهدارنده و افزودنیهای به قول خودشان مجاز و طعم دهنده هم بسیار وجود دارد و متاسفانه به این دلیل آمار سرطان و بسیاری از بیماری ها در ایران بسیار بالا است و می توان در آن دست های پشت پرده صهیونیسم جهانی را به وضوح مشاهده نمود . به این دلیل مقام معطم رهبری در ابلاغ برنامه سیاست کلی سلامت در سال ۱۳۹۳ با رجوع به طب سنتی و اسلامی بسیار تاکید و به اصلاح وضع تغذیه مردم دستور داده اند . نگارنده این سطور نیز در آینده ای نزدیک در مورد نقش صهیونیسم در تغذیه و شیعه کشی و نسل کشی به روش غذایی کتابی را تنظیم خواهم نمود انشاءالله .

 

ب) تغذیه بویایی

بحث تغذیه از طریق بویایی آنقدر مهم است که حضرت رسول(ص) خرج سالانه عطرشان از خرج خوراک شان بیشتر بوده است و می فرمایند که از دنیای شما عطر را دوست دارم . بو و عطرها غذای مغز محسوب می شوند ، بو به سرعت جذب خون و مغز می شود . همان قدر که بوی خوش آرامش بخش بوده و ملائک و امواج مثبت را جلب می کند . بوی بد فرشه ها را دفع می کند و اجنه و شیاطین و اهریمن ها را جذب نموده و وسواس خناس را به دنبال داشته و باعث آشفتگی فکر و خیال می شود . به همین جهت این همه بر نظافت و بهداشت در اسلام تاکید شده است . با استشمام هر عطری در بدن انسان حالتی پدید می آید که موجب بروز گرمی و سردی و انرژی و بی حسی و بی حالی یا آرامش و یا رخوت و سستی ، فراموشی و یا تیزهوشی می گردد . عطرها و ادکلن های صنعتی و جدیدا هورمونی و علی الخصوص جنسی باعث اختلالات و تحریک عصبی شده و در ایجاد شهوت کاذب و خودارضایی موثر است . شاید یکی از دلایل لعن زنانی که به خود عطر می زنند و از خانه خارج می شوند در احادیث اشاره به این امر باشد .

بويايي
بويايي1
بويايي2

پ) تغذیه بینایی

آنچه از طریق چشم به ما می رسد نیز نوعی تغذیه است که اگر ناپاک و ناسالم باشد هم بر بدن و هم افکار ما تاثیر نامناسب می گذارد و بر افزایش و کاهش قند خون و فشار خون تاثیر مستقیم دارد ، چه زیبا امام علی (ع) غلبه خون را عامل اصلی گناه زنا می دانند. بر اثر تماشای هر صحنه ای ، هر رنگی و در اثر دیدار هر چهره ای و خوراکی انعکاسی در ذهن پدید می آید که موجب بروز حالتی می گردد ، این حالت ممکن است سرور و نشاط ، غلبه شهوت یا بعکس غم و تاسف ونگرانی و بی حالی و بی انگیزشی فراهم کند و سلامت انسان را به خطر اندازد . در فرهنگ غرب تماشای صحنه های مختلف افعال دیگران تجاوز به حقوق آنان تلقی می گردد. . صحنه های زشت و مبتذل ، رنگ های مرده و شهوت زا مثل قرمز ، کثیفی ، آلودگی ، بی نظمی و ناهمگونی همه پرتو منفی داشته باعث ایجاد سودا و بیماری های گوناگون از جمله خودارضایی می شود .

پ.۱ ) دیدن فیلم های مبتذل
جوانی علت انحراف جنسی خود را دیدن فیلم های منحرف و سکسی که دایما جزء سرگرمی آنها است، معرفی می کند. و دیگری علت را دیدن عکس های زنان برهنه در دست همسالان خود می داند. یک دانش آموز ۱۶ ساله می گوید: علی رغم این که تا به حال چهار با تصمیم به ترک گرفته ام ولی موفق نشده ام .
دیگری می گوید: پس از مدت ها مقاومت در برابر آن، مقاومتم را از دست دادم. و اکنون سال ها از آن روز – دیدن عکس صحنه زشت و بد آموزی که باعث خودارضایی شد – می گذرد و من در صدد ترک آن بر آمده ام ولی نیاز به کمک شما دارم بگویید چه کنم؟!

 

پ.۲) چشم چرانی
امام علی(ع) می‌فرمایند:
دل انسان کتاب دیدگان اوست
یعنی هر آن چه چشم ببیند بر صفحه دل نوشته می‌شود. در واقع چشم انسان دروازه ورود تصورات و اندیشه‌ها به ذهن اوست. چشم چرانی و نگاه به نامحرم بسیاری از اوقات در یک لحظه اتفاق می‌افتد، ولی اثرات زیانباری بر فکر و ذهن نوجوان می‌گذارد که ممکن است تا مدت‌ها ادامه یابد. امام صادق(ع) در مورد نگاه به نامحرم چنین می‌فرمایند:
نگاه به نامحرم تیری مسموم از تیرهای شیطان است (که بر روح و قلب انسان می‌نشیند و آن را زهر آلود می‌کند) و چه بسا نگاهی کوتاه که حسرتی طولانی بر جا می‌گذارد.
گرفتاری بسیاری از نوجوانان به خودارضایی به این علت بوده که مراقب نگاهشان نبوده‌اند و به هر منظره‌ای نگاه کرده‌اند. قدرت تخیل نوجوان بسیار بالاست، نگاه حرام و چشم چرانی هم مواد اولیه لازم را برای آن فراهم می‌کند. اگر نوجوان نگاهش را کنترل نکند و به هر منظره‌ای چشم بدوزد، تصویرهایی که می‌بیند در ذهنش باقی می‌ماند، و زمانی که در تنهایی به سر می‌برد، قوه تخیلش به کار می‌افتد و دائم به این تصاویر فکر می‌کند و برای این که از فشار تحریک این تصاویر رها شود، دست به خودارضایی می‌زند. امام صادق(ع) می‌فرمایند:
نگاه حرام به نامحرم، تخم شهوت را در قلب می‌کارد….

سعید نوجوان هفده ساله چنین نوشته است:

به محض رفتن به خانه برخی از اقوام و یا آمدن آن‌ها به خانه ما و دیدن بعضی از زنان و دختران و یا دیدن فیلم‌های زننده در خانه آن‌ها، به سراغ این گناه لعنتی می‌روم.

 

ت) تغذیه شنوایی

اصوات حاوی پیام هایی هستند که در بیشتر مواقع پایدارند . پیام ها حامل انرژی و توان هایی هستند که بصورت پرتوهای مداوم و همیشه زنده و فعال مانند گازهای ناپیدا در طبیعت درحرکتند و با عناصر طبیعت ترکیب شده و ازآنها عناصرپویا ، کارآ ، فعال ، مفید و یا عناصری مضر ومسموم کننده و فساد انگیز پدید آورده که اثرات تخریب کننده آن بسیار عمیق ، سریع و ماندگار است لذا سلامتی را تحت تاثیر قرار می دهند .

بسیاری از اصوات و حرف ها و مطالب سودازا و بیماری زا و شهوت زا هستند و موجب افزایش قند خون ، افزایش ضربان نبض ، غلظت خون ، خستگی، کاهش دهنده اشتها ، سستی و رخوت ، رنگ پریدگی ، لرزش اندام ،کم خوابی، پیری هستند که می توان به این موارد اشاره نمود : سخنان تحریک آمیز ،مطالب ناپاک، شنیدن صدای موسیقی های بی محتوا و مبتذل مانند ریتم تند و رپ و خواننده زن ، دروغ ، غیبت ، تهمت ، سخن لغو و بیهوده صدها آیه و روایت به این موضوع اشاره داشته . از جمله می توان از این بیان تفاسیر که گوش دادن به غیبت تشبیه شده به خوردن گوشت برادر مومن به این نتیجه رسید که شنوایی به خوردن و تغذیه ارتباط مستقیمی دارد .

 

ت.۱) موسیقی

 

ث) تغذیه لامسه (پوستی)

فرش های صنعتی لباس های دارای الیاف شیمیایی و اکرولیک باعث ایجاد سودا ، حساسیت و خارش و مشکلات پوستی و بیماری های عفونی می گردد و ایجاد الکتریسیته زائد در بدن می نماید . اهمیت این بحث به قدری است که بعضی از کشورهای اروپایی واردات لباس زیر غیر نخی را به کشور خود ممنوع کرده اند . مواد آرایشی ، بهداشتی ، و شوینده های شیمیایی و صنعتی نیز باعث تخریب پوست و حتی ایجاد بیماری های کبدی و کلیوی و تحریک کاذب شهوت و ترشح غده های هورمونی و جنسی می شود .

پوستي
پوستي1
پوستي3

ث.۱ ) دستکاری های کودکان
برخی از کودکان همواره با خود بازی می کنند و دستشان به خودشان مشغول است. در تنهایی یا در حضور دیگران دست در جیب شلوار کرده و با خود بازی می کنند. در مستراح و در حین دفع و یا در حمام به خود مشغول می شوند این امر به تدریج عادت به استمنا را در آنان زنده می کند.
حس کنجکاوی در کودکان سبب می شود آن ها برای شناخت تفاوت خود با جنس مخالف بیندیشند و یا به اعضای خود حساس شوند و پس از دست کاری با بدن خود، آن را زنده کنند. در این باره دو جوان ۱۹ و ۲۱ ساله می گویند: ای کاش پدر و مادرم هنگام کودکی با گوشزد کردن این خوی زشت و در نوجوانی با بازداشتن من از دست زدن بدان، مرا از بدبختی رهایی می دادند. همچنین زمانی که فرزندان در یک رختخواب روی یک تشک و زیر یک پتو می خوابند به مرور زمان زمینه ساط تحریک جنسی می گردد.

 

ث.۲ ) نوازش های غلط مادران

مربیان یا پدر و مادرها گاهی برای سرگرمی کودک و یا به هر انگیزه ای مانند شوخی ممکن است با بدن و آلت تناسلی وی بازی کنند، که این بازی می تواند چیزی مانند نوازش کودکان باشد؛ ولی همین نوازش اگر با دست روی کشاله ران یا با آلت او باشد، گاهی غریزه جنسی کودک را تحریک و بیدار می کند و در آینده او را متوجه این امر می کند در نتیجه خود وی این کار را تکرار نماید.

تعجب من از پدر و مادرهایی هست که در برابر کوچک ترین بیماری فرزندان از قبیل سرما خوردگی و… به فکر چاره و درمان می افتند؛ اما در مقابل حرکات مشکوک خودارضایی و علایم کامجویی آنان، هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهند و بی اعتنا هستند. کودک و یا نوجوان با کمک شنیده ها و دیده ها همواره کنجکاوی می کند و در می یابد که راه برای لذت بردن برای او وجود دارد؛ آخرین اندوخته هایش را به آزمایش می گذارد و به خود می پردازد.

 

ث.۳ ) قلقلک دادن
بعضی از پدر و مادرها برای خندانیدن کودک او را قلقلک می دهند که نوعی تحریک بدنی محسوب می شود و طبیعید است که کودک هم از این عمل خوشش می آید و می خندد لذا کودک را مستعد تحریکات بدنی دیگر که شخص ممکن است عامل آن باشد، می نماید. با این عمل، کودک را درمعرض تحریک های زودرس قرار میدهند.

 

ث.۴ ) استحمام غلط

مادران جوان که پسران نسبتا نوبالغ خود را با خود به حمام می برند یا پدران دختران ممیز خود را با خود به حمام می برند، گاهی در هنگام شستن ، بیش از اندازه با با عضو جنسی کودک تماس می گیرند اما غافلند از اینکه با اینکار خود ، به او می آموزند چگونه می تواند از بدن خود لذت ببرد و از آنجا که این عمل در ضمیر ناخودآگاه فرزند می ماند زمینه های تحریک و آشنایی به بعضی از امور برای آن ها فراهم می شود.
تنها و لخت حمام کردن جوان یا نوجوان و استحمام کودکان هم جنس همراه هم و یا با کودک جنس مخالف برایش تحریک کننده است.

 

ث.۵ ) مالیدن خود به تشک و بدخواباندن
تماس بدن کودک با رختخواب نرم و لطیفدر صورتی که برهنه باشد و لولیدن روی تشک و مالیدن به آن یا به نرده پله ها یا دیوار سبب دیگری برای بروز و گرایش بسمت خود ارضایی است که در ابتدای امر به صورت بازی و سرگرمی است ولی به تدریج فراتر می رود به صورت عادی می شود که والدین و مربیان باید کودک را از این گونه بازی ها دور نگه دارند .هنچنین روانشناسان و کارشناسان تربیتی والدین را منع کرده اند که کودک را به شکم و دمر بخوابانند زیرا بعات تماس آلت تناسلی کودک با سطح زمین یا تشک و تخت ممکن است سبب تحریک او گردد.

ث.۶ ) ارتباط جسمی و تحریکات جنسی
برخی از بازی ها باعث ارتباط بیشتر بچه ها از لحاظ جسمی می شود که خود عاملی برای تحریک است؛ مثل کوله بازی کردن که اگر یکی برنده شد، طرف مقابل باید او را برپشت سوار نماید  و یا در هنگام خواب و استراحت نباید بچه ها را در کنار یکدیگر با شورت وشلوارک و… خوابانید، چرا که سبب روی هم قرارگرفتن پاها می شود و در نتیجه تحریک صورت می گیرد.

 

ث.۷ ) پوشیدن لباس های نامناسب و تنگ
یکی از چیزهایی که میتواند غریزه جنسی را تحریک نماید به خصوص در جوانان مجرد، پوشیدن لباسهای تنگ و چسبان است؛ مثل شورت، مایو و زیرپوش این نوع لباس ها باید نه زیاد نرم باشند و نه زیاد ضخیم و نه خیلی تنگ وگشاد.  لباس نامناسب

استفاده از لباس‌های نامناسب یکی دیگر از عوامل زمینه ساز خودارضایی است. لباس‌های تنگ و چسبان به ویژه در ابتدای بلوغ باعث افزایش جریان خون در ناحیه کمر و لگن خاصره شده، افزایش جریان خون در این نواحی باعث تحریک آلت تناسبی و افزایش تمایلات شهوانی در نوجوان می‌شود. همچنین لباس‌های زیر بسیار نرم و یا بسیار زبر باعث تحریک میل جنسی می‌شوند. تحریک تمایلات جنسی نیز زمینه ساز ابتلای نوجوان به خودارضایی می‌شود.

در برخی مدهای این لباسها که با توطئه دشمن در ایران به عنوان مد ارائه می شود از طراحی محرک جنسی استفاده می شود که زمینه نگاه گناه آلود را برای فرد بیننده فراهم می آورد به طور مثال در برخی از شلوارهای لی از تکنیک تفکیک رنگ جهت جلب توجه در نواحی ران، باسن و آلت تناسلی استفاده می شود یعنی برخی قسمت ها از نوعی ساییدگی و یا کم رنگی برخوردار هستند که توجه بیننده را فراهم می آورد و به مرور زمان انرژی منفی این نگاه ها بر زندگی ما اثر منفی خواهد گذاشت.

لباس های اعضای خانواده و تحریک جنسی: وقتی که در حمام هستید ، به لباس های سایر اعضای خانواده که ممکن است در گوشه و کنار حمام پراکنده باشد ، توجه نکنید. لزومی ندارد شما لباس زیر برادر یا خواهر خود را بشویید . ایثار و کمک به دیگران برای لباس بیرون خوب است اما در شستن لباس زیر معنا ندارد . حتی برخی با تمایلات مردانه یا زنانه لباس جنس مخالف اعضای خانواده را به تن می کنند و به تحریک جنسی خود می پردازند ، غافل از این که این کار چه خطراتی در بردارد. دختر نه ساله ای در شهری کوچک حامله شده بود . پس از مدت ها آبروریزی ، فشار روحی و روانی خانواده اش ، کتک خوردن های پیاپی برای اعتراف به این که با چه کسی عمل جنسی انجام داده است و … بالاخره بعد از معاینه پزشک قانونی معلوم شد برادر این طفل معصوم لباس زیر این کودک را پوشیده و در آن خود ارضایی کرده است . دختر بچه بینوا که حتی ابتدایی ترین مفاهیم جنسی را هم نمی دانسته، از همه جا بی خبر وقتی لباس زیر خود را می پوشد ، به چنین مشکل بزرگی در زندگیش مبتلا می شود. اتفاقاتی از این دست بسیار نادر و اندکند ، اما اگر رخ دهند ، بنیاد یک خانواده را از هم می پاشند. در موارد اندکی اسپرم اگر موقعیت مناسبی داشته باشد ، تا زمانی دراز زنده می ماند . پس مراقب باشید . لباس زیر یکدیگر را نپوشید . لباس زیر خود را هم در دسترس دیگران قرار ندهید . لباس زیر خود را به گونه ای روی بند آویزان نکنید که در معرض دید برادر ، خواهر و سایر اعضای خانواده شما باشد ، حتی اگر به آنها اعتماد کامل دارید.

۲- تحریم اطلاعاتی کودکان

کودک در حین بزرگ شدن شدیداٌ تحت تاثیر تحریم آگاهی های جنسی قرار می گیرد و در نتیجه هر اطلاعاتی را که پیدا می کند جذب می کند و بسته به اقتضای سن خود و همچنین شکل خانواده و علایق و مسائل اعتقادی آنها را باور ، جمع بندی و یا مردود و غیر عملی می پندارد . بسته به میزان قدرت و بزرگی منبعی که آنها را در می یابد تاثیر حرفها در وی تشدید و یا تضعیف می گردد. اطلاعات صحیح به هیچ وجه به وی نمی رسد و حتی اظهار توجه و یا سوال مستقیم آنها نیز به چشم قره یا جوابهای پرت و پلا یا کوتاه و مزخرفی که والدین به خاطر پنهان کردن ساده ترین و کلی ترین اصل زیست شناسی از فرزند انجام می دهند ، ختم می گردد. کودک ناچاراٌ زیر فیلتر اطلاعاتی چیزهایی را دنبال می کند و می خواند . چیزهایی که مسلماٌ تحت این شرایط می تواند بسیار غیر واقعی تر از حقیقت باشد . از سوی دیگر چون این اعمال غیر معمول همواره بشدت مورد شماتت قرار گرفته کلاٌ این قبیل کارها شکل قابل ارائه ای ندارند . حال با نفوذ تربیت های اخلاقی و چیزهای دیگر هیولایی از مشکل برای فرد ترسیم می گردد که حذف آن از مغز غیر ممکن است . بطور کلی کودک از ابتدا شدیداٌ تحت تاثیر فشار مستقیم والدین خود قرار می‌‌‌‌گیرد . چه در زمانی که بطور ساده و از روی حس کنجکاوی خود، برای شناسایی اندامهای بدن خود به آنها دست می زند و چه در زمانی که بزرگتر شده و در ضمیر شخصی خود بدنبال حل معمای آفرینش و جنسیت است ، و چه در وقتی که بالغ شده و تحت تحریکات جنسی بسر می برد . والدین همانطور که گفتم به هیچ عنوان به این مسائل بصورت ساده نگاه نمی کنند و عادت دارند بی مورد همه چیز را در کثیف ترین وضعیت موجود آن در نظر بگیرند ! به هر جهت کودک در خارج از خانه همه چیز را می آموزد و هرگز خود را معطل فیلتر خانواده نمی کند .

 

۳- اطلاعات نادرست و مفید پنداشتن خودارضایی

بسیاری از نوجوانان به دلیل اطلاعات کمِشان در مورد مسائل جنسی، سعی می‌کنند از هر راهی که امکان دارد اطلاعاتی در این زمینه به دست آورند؛ از طریق دوستان، بزرگ‌ترها، کتاب‌ها و سایت‌های مختلف و … . بسیاری از اطلاعاتی هم که به دست می‌آورند غلط است و هیچ مبنای علمی‌ای ندارد. چه بسا در خلال اطلاعاتی که به دست می‌آورند، به این نتیجه نادرست برسند که خود‌ارضایی نه تنها ضرر ندارد؛ بلکه برای بدن مفید هم هست و باعث آرامش فرد می‌شود. همین امر ممکن است زمینه‌ساز ابتلای نوجوان به خود‌ارضایی گردد.

 

۴- منع ها و ترک دادن های غلط

جلوگیری های غلط و شدید و یا تهدیدها و پرهیز دادن های مکرر از یک امر، سبب توجه و یادآوری بیشتر او می شود، یعنی او در می یابد که در آنچه او را از آن باز می دارند، مسائلی نهفته است که باید آن را کشف کند؛ به ویژه این که این منع های مکرر کودک را از والدین دور می کند و باعث اضطراب و دل نگرانی آشکار آنها می شود .

منع و ترك
منع و ترك2
منع و ترك01

۵- تنبیه بدنی

اکثر اوقات تنبیه بدنی سبب اضطراب میشود وشخص احساس می کند از سوی والدین خود طرد شده وعکس العمل او نیز طرد والدین واجتماع ، زیرا منشاء تمام شکست های خود را در آنها می بیند وروی اوردن به انزوا و تنهایی است وتکرار تنبیه بدنی رابطه ی صمیمی را که بین او و پدر ومادر است را تبدیل به رابطه ی قهر امیز همراه با کینه می کند ونوجوان با پناه بردن به استمنا در بستر این تنهایی درد خود را چند برابرمی کند .

 

۶- بدآموزی

عده ای که سرانجام سیاه این عمل را می دانند، برای پیش گیری از این مرض طوری مسئله را بیان می کنند که نه تنها کمکی به شخص نمی کند، بلکه زمینه انحرافی این کار برای آن ها فراهم می کند.

 

۷- ناآگاهی به مسایل جنسی و آداب زناشویی در بعد از ازدواج

خود ارضایی در بعد از ازدواج بدلیل عدم رفتار جنسی مناسب زوجین صورت می گیرد و می بایست فرد را با ایجاد رویه درست زناشویی به روال عادی بازگرداند.البته در زمان بارداری و در هفته های آخر بارداری نیز خود ارضایی در مردان دیده می شود.

 

۸- عدم رعایت مسایل زناشویی

رعایت نکردن رابطه زناشویی والدین در منزل یکی از مهم ترین و حساس ترین مسائل در انحراف جنسی فرزندان است که دین اسلام هم به ان اشاره کرده است.

کارشناسان امور تربیتی بر این باورند که اگر در حضور فرزند ولو چند روزه یا خواب امیزش جنسی انجام گیرد بعد ها سبب انحراف جنسی میشود(دکتر هایم جی گینات .رابطه بین والدین وکودکان )همچنین امام صادق (ع)میفرماید:هیچ مردی در حالی که کودکی در خانه است با زن وکنیزش امیزش نکند زیرا این کار زنا را به ارث می گذارد .وبراساس تحقیقی که با ارسال ۴۰۰نامه به برنامه اینده سازان رادیو به عمل امده است اکثر نوجوانان در جریان قرار گرفتن یا شاهد این اعمال پدر ومادر بودن را عامل جلق خود بیان کرده اند .

همچنین عدم پوشش مناسیب والدین مخصوصا مادرها و آرایش غلیظ آنها سبب تحریک غریزه جنسی کودک می شود . نیز در آغوش گرفتن پسر توسط مادر از سن هفت سالگی به بعد و پدر نسبت به دختر اصلا توصیه نمی شود .

۹- عدم نظارت و مراقبت

نظارت و مراقبت نکردن نوجوانان و شکست های تحصیلی پی در پی و انزوا طلبی بیش از حد آن ها باید برای پدر و مادرها و مربیان مهم باشد و این گونه رفتارهایشان میتواند زنگ بیدار باشی برای والدین باشد.

 

۱۰- مورد تجاوز قرار گرفتن

افرادی که درکودکی مورد تجاوز قرار می گیرند بیشتر در معرض انجام عمل زشت استمناء هستند. زیرا کاری که بر روی آنها انجام گرفته ممکن است برایشان لذت بخش بوده ویا از روی کنجکاوی بخواهند از خود لذت ببرند .پس پدر ها ومادر ها باید مراقب افرادی که با انها معاشرت دارند باشند مخصوصا انانی که ازفرزندان بزرگتر هستند . به هر حال مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتن حال توسط جنس موافق یا مخالف یکی از عوامل خود ارضایی است

2 دیدگاه

  1. منم ديگه گفت:

    Ba salam khedmate aghaie rohanie aziz
    Zemn arze khaste nabashid baraie zahamati ke keshidid,baiad begam in matlab,besiar kamel bood va daghigh be joziat pardakhte bodid,vali iekseri nokat eshtebah bood,masaln bahse emkanat,,,vaghean gheire manteghi benazar miomad chon harchi kamtar bashe estmna ham kamtare,,,ia barkhi nokate diger,masalan dar hengame bimari ham ehtemal estemna besiar kamtare chon bimari energy badan ro migire va jaii baraie shahvat baghi nemigzare
    Aaghl bar amrica

    3+
    • تشكر از نقد خوبتان .
      عرضم به حضور انورتان كه بصورت تئوري شايد حرف شما منطقي باشد ولي نظر به كيس هاي مختلفي كه حقير داشته ام و به مركز تحقيقاتي و تيمارستان هايي كه جهت تحقيقات رجوع كرده ام در عمل مباحث حقير در اين راستا مورد تاييد قرار مي گيرد البته هميشه استثناهايي وجود دارد .

      5+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code